28 tammi Miks ihmeessä sä välität…
Pakko tehdä vielä toinen postaus, koska aivoissa alkoi raksuttaa.
Usein kun tekee postauksen vaikka hieman vitsillä salimirkuista perjantai meikit päällä, ihmisistä jotka treenaavat huolestuttavan vaarallisesti, liian nopeesti kisaamaan lähtevistä tytöistä (usein tytöistä, joskus pojistakin), salihengareista tms. Niin usein saa kommenttia ”miksi ihmeessä sä välität mitä ne muut siellä tekee?”
Mä aina välillä itsekkin pysähdyn miettimään, että miks mun pitää tehdä niin iso numero siitä että joku treenaa ihan päin *kirosana* salilla, ja laittaa instagramiin videota tägeilla #tikis #fitnessgirls, tai jos jengi lähtee kisadietille 1500 ”bulkilla” ja valittaa sitten miten kamalaa oli ja miten fitness pilasi hänen kehonsa. Miks ihmeessä mua edes kiinnostaa? Ei pitäis. Omapahan on mokansa.
Ei pitäis kiinnostaa ei, mutta lukijoiden tulee myös ymmärtää yks juttu. Luette ihmisen blogia, joka tekee työkseen Personal Trainerin töitä, jokapäivä ohjauksia, viettää päivästään 70% pelkän sali-ja fitnesshömpötyksen keskellä, treenaa itse tavoitteellisesti kisoja kohti ja elää urheilulle. Rakkaudesta, ei hetken villityksestä. Joku pieni mitätön asia saattaa olla mulle 1000 x suurempi kuin jollekkin muulle, jos se liittyy fitness lajiin tai salitreeniin. Harvemmin mä täällä hiihtämisestä tai koripallosta paasaan, en mä niistä mitään tiedä eikä mua kiinnosta vaikka siellä kentällä pelattais koripalloa lumipalloilla.
Mietitään vaikka jotain ammattiviulistia, joka harjoittelee 5-8 tuntia päivässä, opettaa sen lisäksi viulunsoittoa ja tähtää korkealle musiikissa viulistina. Sen joka ikinen energianjyvänen menee siihen viulunsoittoon ja niihin tavotteisiin. Sitten tulee meikäläinen, vetää yhden kappaleen päin v*ttua, potkasee viulukotelon kumoon ja lähtee sen jälkeen huutelemaan miten meikäläinen on nykyään viulisti ja alkaa pian pitämään viulutunteja. Hitto että sillä menis varmaan verisuonet tukkoon siinä vieressä. Siitä seurais sellanen paasaus että huhuh, ja kaikki jotka nyt vähän ehkä tykkää viuluista ja silleen, miettii siinä vieressä että miks ihmeessä sä välität, miks sua kiinnostaa jos linda haluaa soittaa viulua ja alkaa myös opettamaan muita?
Aina kun luette jonkun ihmisen blogia, niin muistakaa aina miettiä niitä asioita hänen näkökulmastaan. Osatkaa hieman asettua toisen asemaan, ennenkuin muodostatte mielikuvan ihmisestä joka ei halua että kukaan muu tässä maailmassa harrastaa fitnestä ja kaikki on ihan paskaa paitsi kusi. Mä nyt vaan otan ehkä vähän liian tosissani tämän lajin välillä ja siksi mun silmissä kaikki tähän liittyvä on suurempaa, kuin monen muun. Toisaalta, itse en taas ymmärrä välttämättä muiden valituksia vaikka aiheesta juustokakku, mutta yritän ainakin. 😎
Petra
Posted at 19:59h, 28 tammikuunGO LINDA! Sä välität, koska sulla on sydän paikallaan etkä tuijottele vaan omaan napaasi 😉
linda
Posted at 20:18h, 28 tammikuunheh, kiitos :)!
Emilia
Posted at 20:11h, 28 tammikuunMun mielestä se on vaa hyvä, että puhut niistä, koska jotkut ei ees tajua tehneensä väärin 🙂
linda
Posted at 20:18h, 28 tammikuunHeh, joskus vois olla vaan hiljaa. Mutta intohimolle ei voi mitään 😀
Mimosa
Posted at 20:49h, 28 tammikuunIhan huippu hyvä teksti! Tohon samaan törmään itsekin tosi usein ja toi kyllä vei sanat mun suusta ja tiivisti sen, mitä itsekin ajattelen asiasta! You go girl! 🙂
http://www.mimosa.isomaki.us
linda
Posted at 23:20h, 28 tammikuunkiitos!!!:)
myy
Posted at 21:21h, 28 tammikuunPuhut niin asiaa!!
Ymmärrän ihan täysin että sinä ammattilaisena kiinnität huomiota siihen jos porukka treenaa ihan päin persettä!! Tottakai sinä välität, sehän on sun työtä. Itse en todellakaan oo minkäänsortin liikunnan ammattilainen, mutta salilla vuosia treenanneena kiinnitän kyllä huomiota jos jollain menee treeni ihan harakoille, yleensä koska tekniikka on aivan persiillään. Pahimmat kauhut liittyy bodypumppiin jota ennen itsekin harrastelin lihasten saannin toivossa…. en voi ymmärtää, että tuollakin tunnilla näki valitettavan usein sitä, ettei ohjaaja ”viitsiny” tai kehdannu korjata tekniikkavirheitä ja opastaa niitä, joiden suoritustavasta sokeeki näkee että nyt ei mee ihan oikeen… en tiedä pelkääkö ohjaaja että vinkit ja korjaamiset otetaan v*******na… minusta se on jokaisen ohjaajan ja pt:n tehtävä kiinnittää noihin huomiota…
linda
Posted at 23:19h, 28 tammikuunNiin on, nykyään vaan on pahasta huomauttaa tai korjata jonkun liikerataa, ikinä ei tiedä mitä saa vastaukseksi 😀
Anna
Posted at 21:31h, 28 tammikuunTekstissäsi ja koko blogissasi on paljon epäkohtia ja ristiriitoja. Itse fitnessurheilijana ymmärrän, että huomiosi kiinnittyy ko. henkilöihin ja heidän tapaansa ”edustaa” itseään. Mutta muista, että vaikka sä olet itse kilpailija niin sä olet myös valmentaja ja varsinkin nämä nuoret ”tissibimbot” katsovat sua opettajana, fiksuna, auttavana ja _kaiken_ hyväksyvälle henkilölle. Kaikki kunnioitus sua kohtaan katoaa, kun rupeet arvostelemaan muita. Hyvä, että teit blogikirjoituksen jossa selvittelet asioita, mutta mun mielipiteeni suhun on edelleen sama. Vain mun mielipide, i know. Ja vielä asiasta, joka mua eniten jäi ärsyttämään oli kun puhuit näistä bimboista, jotka rupeavat valmentamaan tai kisaamaan liian aikaisin. Niin teit säkin. Et ruvennu kisaamaan liian aikaisin, koska sun täytyi saada kehosi toimimaan ennen sitä, mutta kun sä rupesit VALMENTAMAAN, Umppu kirjoitti postauksen niistä tytöistä, personal trainereistä, jotka rupeavat valmentamaan ennen kuin ovat edes itse ollut dietillä tai kisannut, ja vielä se, että nämä muikkelit rupeisivat valmentamaan kisoihin tähtääviä henkilöitä! Sä olit yksi niistä tytöistä, joista Umppu puhui, minun mielestäni. Tosiaankin tää oli mun mielipide ja tiedän mun ei tarvitse blogiasi lukea ja halusin vain ilmaista näkökantani sun ajattelutapaasi!
linda
Posted at 22:43h, 28 tammikuunAi en voi valmentaa jos en oo kisannut? Huom. En kisavalmenna 🙂 valmennan vain ammatillisen osaamiseni sisällä tavallisia ihmisiä tavotteisiinsa. Oot varmaan ymmärtänyt jotain väärin.
Anna
Posted at 23:07h, 28 tammikuunEi, en ole ymmärtänyt väärin, tiedän että et kisavalmenna. Mutta itsekin oot blogin puolella sanonut, että aijot ruveta valmentamaan oman valmentajasi kanssa. Niin tai näin tekopyhää mun mielestä…
hohhoijaa
Posted at 04:08h, 29 tammikuunluinko mä just Anna oikein, että sun mielestä koulutuksen saanut PT ei oo kunnon koutsi jossei oo käyny kisaamassa? Oikeesti ehkä paskin vitsi ikinä, itse aion olla tulevaisuudessa ihan huippuhyvä koutsi ilman minkäänlaisia fitnesskisoja koska Mua ei kiinnosta se homma? Sillä kisaako vaiko eikö ei ole mitään tekemistä asiantuntevan valmentajan kanssa.
Näin
Posted at 21:38h, 28 tammikuunYmmärrän sua täysin! Vaikken itse noin ammattimaisella otteella ole lajissa mukana kuin sinä, en valmentaudu kisoihin, ja unelmakroppaan on vielä vähän matkaa (hitaasti mutta varmasti mennään sitä kohti ;)) mutta olen asioista paljon ottanut selvää ja treenaan ammattilaisen opastamana, joten jotain voisin sanoa tietäväni. Muakin ihan suoraan sanoen ärsyttää ne täydessä tällingissä ”treenaavat” salimirkut ja tekee välillä pahaa katsoa kun jengi veivaa väärillä tekniikoilla, vaikka ei pitäisi mua kiinnostaa, en vaan voi mitään että häiritsee. 😀
linda
Posted at 23:18h, 28 tammikuunNiinpä niin, pitäis vaan yrittää olla provosoitumatta muista 😀 mutta aina ei pysty!!
Jatta
Posted at 21:40h, 28 tammikuunTodella hyvä kirjoitus ja niin totta! 🙂
Oot kyllä niin huippu kun kirjotat suoraan mitä ajattelet etkä ala kiertelemään, niin sitä pitää! 🙂
linda
Posted at 23:17h, 28 tammikuunkiitos paljoN!:)
go go !
Posted at 21:48h, 28 tammikuunMusta on kurjaa ku jengi jaksaa nussia sitä pilkkua kokoajan ja sun tarvii selitellä itseäs näissä teksteissä ja tollain korjata ettei jää sitä koirankuoppaa mistä joku anonyymi innostuu ottamaan kaiken ilon irti kun ”väität että..” blaablaa :/ hohhoijaa.. Se on varsinkin kurjaa jos näkee salilla et joku selkeesti on jäystämässä niveliä ja muita kehonosia katki ja ei viitti sanoa mitään ku sit leimataan itsekkääksi ja ”kaikkitietäväksi”, toivottavasti sä sanot ku sulla on ainaki tosiaan koulutus 😀 tsemppiä reeneihin, sunkaltaisia sydämestä aitoja ihmisiä on nykyään harvassa 🙂
linda
Posted at 23:17h, 28 tammikuunHeh, joo ei paljoo kyllä uskalla kommentoida mitään tai ainakaan mennä huomauttamaan kellekkään mistään 😀 kerran oon , kun kaks tyttöä oli kyllä niin vaarallisilla vesillä 😀
tiuku
Posted at 22:12h, 28 tammikuunMun on pakko kommentoida; sä oot ihana! Sun blogi toimii mulle ihan tosi suurena motivaattorina, kun ei jaksais vaan mennä salille/treeneihin mutta silti pakottaa itsensä ja sen jälkeen superhyvä fiilis. Vihaajat vihaa. Mä oon sitä mieltä, jos ei oo mitään hyvää tai rakentavaa kritiikkiä, niin voi olla hiljaa. Jatka samaan malliin! Peukut pystyssä sulle kisadieetin alkaessa ja myös itse kisalavalla!
linda
Posted at 23:16h, 28 tammikuunIhana kuulla, kiitos paljon!!:)
Hippunen
Posted at 22:15h, 28 tammikuunVoin niin samaistua tuohon tunteeseen. Itelle tekee pahaa myös katsoa muita, jotka tekevät asoita väärin. Tekisi mieli puuttua, mutta voiko sitä ”tavsllisena tallaajana” mennä koputtamaan toista olalle ja kysymään ”voidaanko yhdessä hioa liike puhtaaksi”. Toinen mikä ahdistaa on jumpilla olevat, jotka tekevät liian isoilla painoilla ihan mitä sattuu.. Täytyy vain yrittää sulkea silmät ja olla ahdistumatta 😀
linda
Posted at 23:16h, 28 tammikuunJep, harvemmin sitä menee neuvomaan mutta helposti provosoituu paasaamaan blogissa:D
beau
Posted at 22:25h, 28 tammikuunNiin totta! Oot kyllä mahtava, Linda! Olen saman ikäinen, mutta susta saa kyllä niin kypsän kuvan. Odotan aina innolla uutta postausta! 🙂
linda
Posted at 23:15h, 28 tammikuunvanha sielu!;) no ei, mutta kiitos!! ja mukava kuulla:)
Iiris
Posted at 22:50h, 28 tammikuunEka terveysaiheinen blogi, jota aloin seuraamaan. Ja sun juttuja on tullut luettua jo pitkään 😉 Huippu tyttö olet!
Muistelen, että mainitsit joskus sun ”selkäongelmista” eli sun on vaikee kyykätä syvälle kapeella jalkavälillä? Nykäisin viimeviikolla salini PT:n hihaa tsekkaamaan mun kyykkytekniikka (joka oli ruosteessa – enemmän kuin uskoinkaan) ja hän sanoi, että mun rakenteesta johtuen smithissä kyykätessä liian syvälle lantio kääntyy hieman ja tästä luultavasti johtuikin mun (onneksi harvinaiset) alaselkäkivut. Ja siis tämä ”liian syvä” kyykky tarkoittaa kyykkyä polvitaipeen kohdalle. PT neuvoi sitten oikean tason mulle ja sen ja liian syvän kyykyn ero on hyvin pieni. Kaikenlisäksi en itse pahemmin huomaa tätä lantion koukistumista.
Oisko sulla jotain pikkuniksejä, joilla selän ja lantion saisi pidettyä paremmin suorassa? Oman pt:n hankkiminen ois varmasti se paras ja varmin vaihtoehto, mutta rahatilanne ei taida sitä ainakaan tällä hetkellä sallia :s
linda
Posted at 23:15h, 28 tammikuunIte oon sitämieltä, että rohkeesti kokeilemaan sitä asentoa. Meet vaikka salille ja vaan runttaat monia variaatioita ja löydät omasi.
Itselläni toimii suht leveä asento, päkiät puol askeletta ulospäin, torso (yläkroppa) pienessä etukenossa ja peppu pitkälle taakse!
Janina
Posted at 22:54h, 28 tammikuunHuippu vertaus tuo viulisti !! 😀
Emma
Posted at 23:09h, 28 tammikuunKyllä minäki oon salilla huomannu ihmisiä jotka veivaa laitteissa tai painojen kans miten sattuu. Ja vaikka oon salia kauan harrastanu ja mulla on ollu 2 eri personal traineria, nii en voi mennä noin vaan puuttuun ja neuvoon, vaan oon mielessäni toivonu ett oispa hänellä joku ohjaamassa. Koska tuolla salilla käy yks ukkeli joka neuvoo koko ajan kaikkia vaikkei oo mikää ammattilainen ja se on niiiiin ärsyttävää kuunnella. Ja kyllä mä taukojen aikana kattelen ympärilleni, enkä tuijottele kattoon tai käsiäni. Mutta en mä nyt suu aukikaan ketään tuijota.:D
-S-
Posted at 23:49h, 28 tammikuunHahaa, eläpäs potki sitä viulukoteloa 😉
Nimim. 8 vuotta konservatoriossa
emmi
Posted at 23:49h, 28 tammikuunHei! Oen kiinnostunut kilpailemisesta fitness-kisoissa ja olen käynyt salilla n 1,5 vuotta, lihasmassaa olen yrittänyt kasvattaa n. vähän päälle puoli vuotta. Kysyisinkin että miten pääsisin alkuun? 😀 ikää on vasta 16 (kesällä 17) ja vanhempani sanovat että ensin pitäisi saada ns. enemmän pohjaa, eli hankkia ammattilaisen tekemät ohjelmat, ehkä pari pt kertaa ennen kisavalmennuksen ottamista. Onko mielestäsi edes järkeä kisata näin nuorena, jos halu kisata on tullut kuitenkin ihan itseltä eikä kavereilta 😀 sekä miten pitäisi toimia? Kiitos paljon!!!
Pinni
Posted at 00:19h, 29 tammikuunHyvä muistutus siitä että asioita kannattaa miettiä myös muiden näkökulmasta. Yleisen fitnesbuumin myötä itseäni korpeaa ajatus siitä että ”kaikkien pitää” treenata tavoitteellisesti ja raskaasti ajatuksella että jos et treenin jälkeen oksenna ja konttaa kotiin, treenisi oli hyödytön.
Jollekin voi olla suuri saavutus lähteä salille, pois kotoa. Jollekin kevyt painojen heiluttelu voi olla kuntoutusta, liikuntakyvyn ylläpitoa tai vaikka ihan vaa hyvän mielen hankkimista. Minulle ja varmasti monille muille kuntosali harvoja mieluisia liikuntamuotoja, ja sitä on pieni pakko harrastaa pysyäkseen terveenä ja toimintakykyisenä. Itselläni välillä on päiviä jolloin jaksaa irvistellä ja nostaa rautaa, välillä taas yleinen vireystila on heikompi ja ainoana tavoitteena on saada hyvä fiilis liikkumisesta.
linda
Posted at 03:00h, 29 tammikuunSilloin jos kovaa treenaaminen ja sen toitotus ärsyttää niin en usko että kilpaurheilijoiden blogit on oikeita sivuja luettavaksi (:
Tiina
Posted at 08:59h, 29 tammikuunGO LINDA!
Amanda
Posted at 12:57h, 29 tammikuunToisaalta tosi monelle saliharrastuksen aloittaminen saattaa venähtää tai lopahtaa, koska jatkuvasti eri tuuteista tulee naurahduksia niitä erilaisia treenaajia kohtaan. Sä oot ammattilaisena tahtomattasikin ihailun ja kiinnostuksen kohde ja ennenkaikkea mallina muille. Siksi vois vaikka miettiä että ehkä enskerralla menisit neuvomaan sitä laitetta väärinkäyttävää alottelijaa sen sijaan että siitä tänne välttämättä tulisit sanomaan. Itseäni pelottaisi mennä salille, jos tietäisin, että siellä on uhka joutua postauksen, instagram -kuvan tai facebookpäivityksen aiheeksi.
Ja eihän ne tulokset loppuviimein somen tykkäysten kautta tule. Myönnän, että jengi nykyään käyttää liian helposti fitness -sanaa itsestään ja tekemisistään, mutta treenaajia ja treenituloksia on erilaisia. 🙂
v
Posted at 16:01h, 29 tammikuunMiten ihmiset voi ymmärtää aina niin väärin nää postaukset? En ole yhdessäkään viimeisimmässä postauksissa huomannut että Linda olisi ketään yksittäistä henkilöä haukkunu tai arvostellu, vaan puhunut _yleisesti_ ihmisistä jotka treenaa päin persettä. Jos Linda kirjottelis tänne tyyliin ”se yks blondi jolla oli better bodiesin turkoosimustat housut ja toppi treenas ku joku idiootti” niin se olis eria asia, mutta musta vähän tuntuu että sellaista ei tulla ainakaan tässä blogissa näkemään. 😀
Emilia
Posted at 13:11h, 29 tammikuunMoi! Olisko sulla suositella jotain hyvää laktoositonta palkkaria?? 🙂
JM
Posted at 16:16h, 29 tammikuunHei!
Mä omistan jsut saman malllisen kropan kun sä, vaan 10 cm pidemmän. Olen kilpaurheilija ja lajini vaatii todella kovaa fysiikkaa joten lihasta löytyy. Olen muuten tyytyväinen kroppaani, mutta en pidä pitkistä jaloistani,hassu kysymys mut siks mietinkin että mitä sä pidät omistas kun sullakin pitkät on hah 😀 mulla jaloista kyllä muotoa löytyy mutta tuo pituus häiritsee..
mikaela
Posted at 13:26h, 31 tammikuunTäh??! 😀 Ööh.. Voimia sinne?
mona
Posted at 18:32h, 29 tammikuuntuskin julkaset tätä kommenttia, mutta siis minkä hiton takia sua haittaa jos joku käyttää meikkiä salilla?? miks sä teet siitä niin ison ongelman itselles:D ei se tuloksiin vaikuta millään tavalla, kaikki ei vaan halua esim. esitellä akneihoaan julkisesti mutta haluu silti pitää kunnosta huolta? ja toiseks kaikki ei tiedä mitä tehdä salilla ja nyt oli pakko tulla sanomaan että en taida edes uskaltaa itse alkaa käymään millään salilla. just ton takia kun ne jotka on pidempään tehneet tota hommaa kattoo vieressä kieroon ku en nyt osaa ehkä VIELÄ tehdä oikeilla painoilla yms. Sultakin ”ammattilaisena” aika törkeetä jotenkin ajatella noin, mun mielestä. koska keneltäkään ei voi odottaa sitä että ne osais, osasitko ite tehdä ilman kenenkään apua ekoja kertoja? hyvä jos osasit, tai sait apua mut kaikki ei saa
Jonna
Posted at 20:55h, 30 tammikuunMoikka mona! Itse olen usean vuoden ajan käynyt salilla enemmän ja vähemmän ja kyllä, mäkin katselen sarjojen välillä muita ja saatan miettiä, miksi joku treenaa väärin. Jos sulla on suri kynnys lähteä salille näiden postausten ja kommenttien takia, niin ehkä ihan hyvä pysyä siellä kotona, ainoastaan sen takia ettet riko itseäsi. Itse olen aikoinaan aloittanut salilla käymisen pt:n kanssa. En ole koskaan tehnyt mitään liikettä salilla jos en osaa, ihan vaan sen takia etten riko itseäni. Suosittelen ehdottomasti salilla käymistä, mutta jos sinulla ei ole hajuakaan mitä teet, niin palkkaa pt. Joillakin saleilla saattaa kuulua pt:n tekemä ohjelma liittymiseen, jonka jälkeen osaat tehdä liikkeet oikein. Monilla saleilla saa myös käydä hihasta vetämästä, jos ei muista miten jokin liike meni.
Lindan postaus oli mielestäni täysin aiheellinen, sillä kyllähän ammattilainen huomaa muiden virheet helpommin ja kyllä hänestä varmaan myös pahalta tuntuu seurata vierestä kun joku voi rikkoa itsensä. Vähän sama asia kuin itse ravintolakokkina minua hirvittää katsella kun jotkut pilkkovat esim. sipulia, että meinaa leikata sormensa irti. Jokaisella on ammatillinen näkemys johonkin asiaan ja joku osaa jonkin asian paremmin. Mielestäni ei kannata pahoittaa mieltään vaan suunnata rinta rottingilla eteenpäin ja sinun tapauksessa liittymään salille ja vetämään pt:tä hihasta 😉
hannann
Posted at 19:35h, 29 tammikuunHei! Kiitos sulle mahtavasta blogista ja terveyteen liittyvistä vinkeistä! 🙂 On ollut paljon mielenkiintosia juttuja ja tykkään siitä, että kerrot myös jotakin välillä omasta elämästäs 🙂 Mun oli nyt ekaa kertaa kommentoitava, koska mulla menee jo hermot (kaikkien) blogien niin sanottuihin ”pilkun viilaajiin”, mitä täälläkin blogin keskusteluissa esiintyy. Mun mielipide on, että ihmiset on vaan niin negatiivisia, kateellisia ja elämänhaluttomia, että jaksaa kommentoida jokaista pientä yksityiskohtaa ja löytää jokaisesta asiasta jotakin ”väärää”. Mun elämää ei ainakaan tee paremmaksi se, että arvostelen toisia täällä nimimerkin takaa. Voin ajatella tiettyjä asioita joistakin jutuista, mutta ne ei hallitse mun elämää niin, että pitäs niistä lähteä täällä avautumaan. Mun mielestä blogin idea on nykypäivänä pikkasen väärinymmärretty ja siitä saa kaikennäköstä väärinymmärrettyä jos vaan haluaa. Ihmiset ei ymmärrä, että bloggaaja on oikea ihminen, jonka kasvot tunnetaan, joten tilanne on kuitenkin bloggaajalle erilainen. Jos joku kommentoi bloggaajalle jotakin hyökkäävää, niin bloggaajan on puolustauduttava siinä mielessä, jos kokee, että tämä ei todellakaan päde bloggaajaan tai aiheuttaa tahallisesti pahaamieltä. ( Tähän usein kommentoidaan, että et kestä kritiikkiä). Oon lukenu sun blogia moneen otteeseen ja tuntenut aina iloa sun puolesta ja löytänyt iloa myös jutuista mun elämääni. Mun mielestä se on blogin tarkoitus. Tulipas pitkä juttu 😀 Toivottavasti tiiät et tääl on myös ihmisiä, ketä on tietoisia sananvapaudesta, mutta osaa käyttää sitä viisaasti! Tsemppiä sulle treeneihin ja valontäyteistä talvea! 🙂 Keep strong 😉
jenni
Posted at 13:07h, 30 tammikuunMä en ainakaan koe itseeni kateelliseksi, elämänhaluttomaksi tai negatiiviseksi jos kiinnitän johonkin tiettyyn kohtaan huomioni ja haluan kommentoida sitä. Mielestäni kommenttiboksissa voi ihan keskustellakkin asioista ja kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä, myös Lindalla mutta myös muilla. Kun ihmiset kommentoi jostain tietystä asiasta niin tuntuu, että muut käsittää asian niin, että haluaa loukata Lindaa tai, että etsii huomautettavaa Lindasta jotta saisi hänelle pahan mielen. Varmasti tälläisiäkin kommentoijia löytyy-
Blogien tarkoitus on kertoa omista mielipiteistä, vaikka niitä ei pitäisi ottaa henkilökohtaisesti niin varmasti moni niin tekee. Jos joku käy Lindan kanssa samalla salilla ja on huomannut Lindan katselevan, sitten tulee blogiin ja lukee tälläisen postauksen niin se joku voi pahoittaa mielensä. Kaikilla ei ole niin vahva itsetunto ja sen takia voi ajatella, että ”hei näin Lindan tänään, puhuukohan hän minusta tässä postauksessa?”. Tähän väliin, en käy samalla salilla Lindan kanssa enkä asu edes samassa kaupungissa, mutta anyway. Tämän fitnessbuumin myötä yhä nuoremmat ovat kiinnostuneet alasta ja lukevat Lindan blogia. Uskon, että nämä nuoret saattavat ottaa enemmän itteensä näistä postauksista. Vaikka Linda puhuukin yleisesti niin silti on se kohderyhmä joka tunnistaa itsensä ko. kuvauksesta.
Minä nostan käteni ylös ja myönnän, että käytän meikkiä salilla. Itselläni on vähän huono itsetunto ja mielestäni näytän albiinolta jos en laita meikkiä, mutta en misään tapauksessa tuomitse meikittömiä salilla tai niitä joilla on täydet meikit. Eikä sekään oo varmasti Lindan tarkoitus tuomita ketään, hän vaan esittää mielipiteensä ja miten hänellä toimii meikittömyys. Kun ei ole itsellä ole hyvä olo omassa kehossaan, niin koen salilla olevani epävarma ja treenit ei tahdo välttämättä sujua. Otsani on täynnä punaisia hikinäppylöitä ja omistan valkoiset ripset ja kulmakarvat. Käytin monta vuotta ripsienpidennyksiä, mutta kyllästyin. Joten omasta mielestäni on ihan OK laittaa meikkivoidetta, ripsaria ja kulmakynää, vaikkakin ne ovat treenin jälkeen poskilla. Veikkaan kyllä, että Lindan pointtina oli ne ääripäät. Mutta tästä salimuodista saa varmaankin syyttää sitä, kun ammattalaisista on otettu lehtiin kuvia tai promokuvia joissa ollaan salilla, täydellinen smokey eyes meikki, hiukset kiharrettuna ja tissit korvissa. Se on vaan lehteä varten, ei ne naisetkaan varmasti salilla näytä siltä.
Ja tässä on hyvä esimerkki, Anna Virmajoki salilla oikeasti
http://www.girlswithmuscle.com/images/full/909106722.jpg
ja Anna kuvauksia varten salilla
http://gallery.pakkotoisto.com/albums/COMPETITORS/Virmajoki%20Anna/D3X_5005.jpg
linda
Posted at 13:28h, 30 tammikuunJep, ääripäitä tarkotin 😉 enkä todellakaan siellä saalista vikoja ihmisistä ja kirjoita tänne. Joskus jos tulee joku ihan uskomaton tyuppi vastaan voi siitä saada vähän inspistä mainita :p
linda
Posted at 13:33h, 30 tammikuunJa niinkuin sanoin, itsellänikin on nuo samat naamassa usein.
Lisa
Posted at 00:08h, 30 tammikuunHei ihmiset kaikki valmentajat, opettajat aloittavat jostain. Veikkaisin että tuolla monia pt nimeä käyttäviä henkilöitä joilta ei löydy tälläistäkään koulutusta kun Lindalta. Kyllä munkin silmään aina välillä tulee juttuja tässä blogissa mitkä ei ihan mun ajatusmaailmaan mahdu, mutta aina ei voi olla samaa mieltä. Esimerkkinä kun puhut itsestäsi ensitisenä ylipainoisena. Asiat ovat kuitenkin suhteellisia ja paljolti omasta tunnosta kiinni.
Oon jo kauan lukenu sun blogia ja tykkään hirveesti, antaa puhtia omaan jaksamiseen. Vaikken millään tavalla reenaa kisatavoitteisesti, tavoitteena lähinnä oma tyytyväisyys. Hyvänä plussana sun blogissa on se pikku ranskis mikä aina välillä pääsee kuviin mukaan. ( kotona tumma versio iloa antamassa). Koita jaksaa meidän välillä todella naurettavien kommenttien kanssa 😀
On monesti pitänyt kommentoida ja kysyä mitä mieltä oot Fastin protskuvanukkaista?
Emilia
Posted at 14:42h, 30 tammikuunTää nyt on ihan ohi aiheen, mutta mitä ruokaöljyä käytät? Onko rypsiöljy parempaa kuin oliiviöljy? Entä onko väliä onko kylmäpuristettua vai ei? Tässä oon jo pitkään pähkäilly noiden kahen vaiheilla kumpaa ostan.
linda
Posted at 20:54h, 30 tammikuunitse vannon oliiviöljyn nimeen:)
Saara
Posted at 16:24h, 30 tammikuunMä en nyt ihan täysin ymmärrä miten se on verrattavissa viulun potkimiseen ja lajin väärin harrastamiseen jos laittaa vaikka niitä posetuskuvia johonkin ja siihen jotain hashtageja. Itte en siis niin tee mutta en nyt ihan ymmärrä mikä siinä on niin väärin VARSINKIN kun ite laitat justiin kans peilikuvia ja pyllistyskuvia salilta ja justii laitoit kuvia stringit päälläkin ja niitä duckfacekuvia jne. Oot myös aiemmin sanonut treenaavasi meikit päällä koska tuut suoraan töistä salille, mikä saa sut siis ajattelemaan että muut meikkais sitä salia varten? Ja ainakin jos mä teen jonkun tekniikan päin häränpyllyä niin siitä voi vaikka ystävällisesti tulla huomauttaa tai neuvoo, mielummin kun sitten puhua ilkeesti netissä että jotkut treenaa päi persettä eikä osaa yhtään mitään. En tarkota että ilmaseks personal traineriks pitäis alkaa, mutta pitää kuitenkin muistaa että jokanen sen harrastuksen on joskus alottanut niin tommonen arvostelu on mun mielestä aika kurjaa ja tulee just sellanen olo et aha kehtaako sitä salitreenausta ees kokeilla jos siellä kokeneemmat heti kattoo nenän vartta pitkin…
Ei siis millään pahalla tätä, tykkään sun blogista kyllä ja susta muuten, mut oisko tässä jotain miettimisen aihetta silleen sulle..?
sini
Posted at 16:58h, 30 tammikuunOon täysin samaa mieltä. Miten salille koskaan uskaltaa mennä, ku pian haukutaan netissä jossain blogissa että joku tekee päin vittua. No mene sitte sanomaan siitä äläkä vingu täällä blogissa. Tosi epäammattimaista.
linda
Posted at 20:54h, 30 tammikuunhei vähän itseluottamusta peliin. voithan sä tulla arvostelluksi vaikka kotimatkalla kaupasta? nyt loppu tollanen ”uhrin” leikkiminen ja pää pystyyn. ketään ei olla täällä niin suoranaisesti ja brutaalisti oikeen HAUKUTTU että jengin tarvis alkaa mitään pelkäämään. voi vittu ihmiset ihan oikeesti 😀 vähän nyt maalaisjärkeä käyttöön. Jos mä sanon täällä blogissa että mutanttileppäkertut on pelottavia niin ei se tarkota sitä että Suomen hyönteis-suojelia-aktivistien tulee vallottaa mun koti, sillä olen päättänyt hyökätä KAIKKIA HYÖNTEISIÄ VASTAAN ja tuhota KAIKEN ! …. 😀
Saara
Posted at 08:15h, 31 tammikuunNo joo siis itte oon alottanu saleilun täysin ”pellenä”, en osannu käyttää laitteitakaan enkä vieläkään oikein osaa mutta osaan nauraa ittelleni ja yritän kuitenkin parhaani. 😀 Mut siis pakkotoistostakin kun juttuja lukee niin aika ylimielistä juttua ja naureskellaan miten jotkut ei osaa, samoin kuin sinä. On mulla sen verran itsevarmuutta että uskallan silti mennä ja tehdä siitä huolimatta mitä joku nyt ajattelee, mut kaikilla ei oikeesti oo.. Monet mun kaverit on just sanonu ettei viitti mennä, varsinkin jumppatunneille kun pelkää nolaavansa ittensä. Ite oon kyl koittanu rohkasta että ei siellä kukaan katto ja jos kattoo niin sitten ei ite treenaa tarpeeks lujaa. Mut onkohan ne sittenkin oikeessta..??
linda
Posted at 08:58h, 31 tammikuunOnko täällä joku välittänyt kyttäävänsä ketään? Toivottavasti et ole itse sen vertaa kiinnostunut mistään ammatista tai harrastuksesta, että ikinä kommentoisit tai kiinnittäisit mihinkään huomiota. Voit vaikka pilata jonkun elämän ja sitärataa!
Saara
Posted at 08:37h, 31 tammikuunJa siis tee ja sano vaan ihan mitä lystäät, mutta tiedoksi vaan että annat kyllä nyt ittestäs aika ylimielisen ja ilkeän kuvan. Ja muita ”fitnesstyrkkyjä” on vähän turha tuomita kun on ite ihan samaa sarjaa ja tekee tasan samoja asioita..
linda
Posted at 20:54h, 30 tammikuunei kaikkea tarvi aina ymmärtää 🙂
petra
Posted at 17:55h, 30 tammikuunMoikka upee nainen! Ymmärrän tosiaanki sun näkemyksen tästä 🙂 ittiä lähellä olevan aiheen jutut kiinnostaa muuallaki ku vaa omassa elämässä.
Mulla on muutaki asiaa.Koska taidat olla välittävä ja fiksu nainen, kehottaisin lukeen yhen aika surullisen jutun täältä
jonna.bogspot.fi/2014/01/avunpyynto-lukijalta-kaykaa.html?spref=fb
ja jos haluat olla mukana vaikuttamassa hyvän asian puolesta nii jätä nimes tänne
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/501?action-vote
🙂 toivottavasti asia menis läpi ja ihmishenkiä vois säästyä.. aika mahtava ois jos vinkkaisit tästä muillekki lukijoillesi/tutuillesi jotka ovat asiasta samaa mieltä! :* Kiitos.
linda
Posted at 20:51h, 30 tammikuunallekirjoitettu jo 🙂
M
Posted at 19:03h, 30 tammikuunHei olisi tosi paljon apua jos osaisit kertoa suuntaa antavasti, että kuinka paljon hiilaria päivässä pitäisi syödä jos käy salilla 3-4 krt viikossa ja haluaa saada lihasta? Itsellä tällä hetkellä hiilarien syönti aivan liian yläkantissa ja tiedän että hiilaria tarvii salitreenamisessa. Tykkään sun blogista ihan älyttömästi ja olisi kiva saada tietoa! 🙂
linda
Posted at 20:50h, 30 tammikuunvähintään 200g 🙂
Tiltu
Posted at 19:27h, 30 tammikuunHeippa miten nuo etävalmennukset ”toimii”? 🙂 onko se helppo molempien toteuttaa käytännössä? Tai pidätkö jonkun tapaamisen ekalla kerralla? 🙂 kinnostaisi hieman tietää kun oeln ajatellut ny vihdoin hankkivani pt joka tekisi ohjelmia!
ihmettelijä
Posted at 21:50h, 30 tammikuunHei! menee vähän ohi aiheen, mutta toivon että vastaat kuitenkin, eli siis: oon nyt saanut kahdenlaista infoa jotka ovat aivan ristiriidassa toistensa kanssa, eli henkilöllä on paljon pudotettavaa (naishenkilö, ylipainoa reilusti) onko parempi tehdä salitreeniä paljon toistoja pienillä painoilla, vai vähemmän toistoja mutta isot painot kun ne ns. isot painotkaan ei tunnu juuri missään kun niillä tekee?
Sain kahdenlaista infoa asiasta, henkilö X sanoi, että ehdottomasti isoilla painoilla, koska ne kerran eivät tunnu missään ja niillä treenaus sujuu kuin vettä vaan, esimerkkinä 100-150 kg jalkaprässissä 12 toistoa ja 3 sarjaa, mutta toinen henkilö sanoi päinvastaista, että ehdottomasti pienemmät painot ja runsaasti toistoja, esim 50-80 kg prässiin painoksi, 15 toistoa ja 5 sarjaa, koska kuulemma polttaa rasvaa tehokkaammin? Tämä jälkimmäinen henkilö väitti, että jos treenaa isoilla painoilla, niin jää ns. ”isokokoiseksi”, eikä paino lähde putoamaan niin herkästi kuin pienemmillä painoilla tehdyllä treenillä, vaikka sitä läskiäkin todella paljon on…
Tämä saattaa olla todella tyhmä kysymys, mutta ajattelin sulta tulla kysymään mielipidettä, kun oon nyt aivan ihmeissäni että kuinka sitten kannattaisi treenata, kun tähän asti oon tehnyt todella isoilla painoilla kun niihinkin kerran pystyy…
elämäonihanaa
Posted at 23:38h, 31 tammikuunTiesin tämän postauksen aiheen herättävän paskamyrskyn ja tulin ihan mielenkiinnolla kattoon miten mun ”ennustus” toteutui, valitettavasti oikeessa olin. Miksi nykyään todella moni tulee raivoamaan joka samperin postaukseen, missä postataan vähänkin kriittisemmin jostain asiasta tai ilmiöstä mikä on ihan arkipäivää. Kyllä varmasti siellä salilla käy sellaisia ihmisiä, jotka tekevät liikkeen täysin väärin, nyt tuskin puhutaan pienemmistä tekniikkavirheistä. Sellainen riuhtominen on esim hirveen silmiin pistävää ja kyllä sitä nyt näker vaikka omaan treeniin keskittyisi, pitääkö sitä olla naama maassa tai yrittää väkidin tuijottaa seinää, vaikka ympärillä näkyy liikettä. Monet näistä kommenteista on tekopyhiä, ei varmasti ikinä arvostellut ketään missään tilanteessa ikinä. Huvittaa myös kun on yleisesti hyväksyttävää esim. treenata oman hyvän olon eteen, mutta jos linda vaikka tekisi postauksen treenaavansa oman ulkonäkönsä eteen, niin silloin motiivi ei olisi hyväksyttävä. Ihmisillä motivaatio syntyy useammasta motiivista samanaikaisesti, eikä niitä aina itsekkään kaikkia tiedosta. Esim. Opettaja voi tehdä opettajan työtä tiedostaen motiivin halun auttaa oppilaita oppimaan, mutta oikeasti taustalla voi vaikuttaa samalla halu olla huomion keskipisteenä. Ja tämä on täysin normaali tilanne, eikä tee ihmisestä moraalisilta arvoiltaan huonompaa. Sitten pitää vielä mainita tämä bloggaajan puolustautuminen. Sekään ei ole hyväksyttävää käyttäytyä aggressiivisesti, jos joku loukkaa sinua ja vääristelee sinun sanojasi. Ihmiselle on luontaista vastata hyökkäävään aggressiivisuuteen passiivisella aggressiivisuudella. Jos joku tuntematon tulisi haukkumaan sinua ja mielipiteitäsi kadulla puolustaisitko itseäsi ja omia kantojasi asioihin. Passiivinen aggressiivisuus katsotaan suotavaksi ominaisuudeksi, kyvyksi puolustaa itseään sanallisesti. Aamen ja mukavaa talven jatkoa kaikille:)
linda
Posted at 02:34h, 01 helmikuunAamen!
Täytyy myös aina muistaa että a) on ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pidä minusta ja etsimällä etsivät aiheen valittaa.
B) joillain ei kapasiteetti riitä tajuamaan ettei ääripää esimerkillä tarkoiteta heitä jos joskus on ollut vaikka ripsaria salilla tai tehnyt jotain väärin c) on helppoa etsiä tekosyitä muista jotta ei tarvitse kohdata omia pelkoja tai liikkua. D) huumorilla ei ole kaikkia siunattu & blaablaa. Voitais käydä kaikki aakkoset mutta näin lyhyesti: meitä on moneksi, onneksi!
Tätä kun on tehnyt tarpeeksi kauan niin oppii nauramaan pilkun viilaajien, tahallaan väärin ymmärtävien/ liiottelijoiden ja huumorintajuttomien Raivokohtauksille.
Sitten kun mä täällä oikeesti alan jengiä arvostelemaan ja haukkumaan niin vapaasti saa suuttua. Siihenasti naureskellaan Ja aannetaan jengin purkaa pahaa oloaan vaikka tänne jos se auttaa 😉
Emmi
Posted at 01:08h, 02 helmikuunEmmää kestä 😀 kuinka ihmiset jaksaa puuttua jokaseen pikkuasiaan täälä.. Valittavat siitä että tuut ”haukkumaan ja nauramaan” tänne muita, mut kuitenki ite alkavat arvostella sun ulkonäköö ja muuta. En tiä pitäiskö itkee vai nauraa ihmisten typeryydelle ja turhamaisuudelle. Taitaa heillä itsellään olla kovasti ongelmia oman itsensä kanssa.
Kirjotat niin mahtavasti ja motivoit mua lähtemää salille, vaikkei aina huvittais. Joka päivä odotan innolla uutta kirjotusta!!:)
Oot upee! <3